Riobambast, täiesti tipp-topp korras, ent pisut igavast linnast, otsustasime vaatama sõita Ecuadori väidetavalt ühte kaunimaid paiku, ehk Quilotoa laguuni. Ehkki sõit sinna toimus mööda küllaltki väikest teed ning läbi mägisema piirkonna, oli just seal selgelt näha, kuidas Ecuador on Lõuna-Ameerika kõige tihedamalt asustatud riik (väidetavalt 45 inimest ruutkilomeetri kohta) – asustus oli igal pool, majad mäenõlvadele laiali puistatud.
Mägialadel on inimesed teistmoodi kui madalikel – iidsed traditsioonid pole kolonisaatrotest nii palju mõjutada saanud, ja nii on ka inimesed teistmoodi, kuidagi maalähedasemad. Sama on ka näiteks Boliivias ja Peruus – maapiirkonnas käivad kõik veel tradistioonilistes rõivastes, ja on kuidagi soojemad, positiivsemad kui linnavurled. Siin mõned mägirahvast tehtud pildid:
Nagu ikka, on igal pool kodutuid koeri. Ühest hakkas meil kohe eriliselt hale, oli teine nii viletsa ilmega. Ilmselt oli nälg suur, sest kui talle pool pakki kreekereid andsime, asus viimane nii suure hoolega neid nosima, et vist ei pannud tähelegi, kui me minema sõitsime.
Quilotoa laguun ise pole muud kui järv vulkaanikraatris (v.t pilti panoraamilt allpool). Midagi väga rabavat seal pole (või on siiani nähtu meid ilu suhtes immuunseks muutnud…), kui siis ainult mõte sellest, et kunagi on see olnud aktiivne vulkaan. Kraatri servast annab päris pikalt alla laskuda, kus järve kaldal paistab isegi väike paadisadam olevat, st ei ole nii, et kraatri sein laskub otsejoones järvevette, vaid on isegi kitsas rannariba.
Siin mõningaid Ecuadori vaateid:
Quilotoast oli plaan mööda väiksemat teed edasi liikuda, ning kunagi Riobamba-Quito maanteele tagasi välja jõuda. Quilotoast edasi ei paistnud peale mudaraja midagi minevat, nii et igaks juhuks küsisime ühelt sealtsamast tulevalt rekkajuhilt üle, kas tegemist on ikka õige teega. Pidavat olema. Ja seda ei saanud mees ka mainimata jätta, et tee on heas korras. Vaikselt veeredes ootasime tükk aega, millal see “heas korras” tee ükskord pihta hakkab, kuid mida polnud, seda polnud – ikka sügavad (sageli diagonaalsed) vaod, teest üle voolavad ojad. No ju see siis ongi siinkandis heas korras oleva tee standard:
Riobamba-Quito teel jääb siin-seal silma mitmeid vulkaane:
Ilus!
Minul õnnestus teie reisist teada saada alles hiljuti ja ausalt öeldes “ahmisin” kogu infi teie veebist korraga alla, no lihtsalt ei saanud pidama. Tunnistan et te olete ikka päris “metsikud kärbsed” seda kõige ägedamas mõttes. Motoinimesena tajun neid riske(tehnilisi) mida selline reisimine endaga kaasa võib tuua aga see pole minu meelest “see” kõige olulisem kui sellisel tasemel raketiteadlane ise roolis veel on. Usun et ratas millega te liigute ja need ettevalmistused ei saa enam palju paremad olla kui võtta aluseks teie umbkaudu arvestatud eelarve.
Olen isiklikult lugenud erinevate ratturite päevikuid ja märkan vahet kui seda teeb inimene meie kultuuriruumist või kuskilt kaugelt mujalt. Seega on teie veeb väga vajalik ja huvitav inf neile(meile kohalikele) kes millegi taolise matkamise vastu huvi tunnevad.
Laagreid ja amorte annab põhimõtteliselt vahetada kus iganes aga loodan et teie vaim püsib värske motivatsioon kõrge et jätkata.
Panin eile ise ka oma (makaroniraketile, või kuidas see oligi) aku peale.
Olge tublid!
Te olete siis tõesti ilu suhtes juba immuunseks muutunud, väga mõnusad vaated, tahaks kohe kärutada seal orgudes ja mäenõlvadel.
PS. Margus, ma vaatan pildilt et sa sõidat toores peal? Kas see oli kogemata või mingi point?
Ott: sissepritse puhul on see n.n. “kiired vabapöörded” (tõmbab lihtsalt veidi gaasi peale, kütuse doseerimise segu see ei õnneks muuda) – peal on see mul pidevalt, kui kõrgusi üle 3000 meetri, sest siis langevad vabapöörded hapnikupuudusest alla normaalse 1000 p/min – mootor hakkab siis juba “kahtlevaks” muutuma – ja kui kõrgusi üle 4000m, on vabapöörded langenud vabas olekus 600-700 p/min peale, kus mootor on juba väljasuremise äärel – mul see kiirete vabapöörete nupp ongi parasjagu nii reguleeritud, et tõstab pöörded sellistel kõrgustel tagasi 1000p/min peale – siis kõik tipp-topp ja on see nupp ka peale mootori soojendamise mingi asja eest. Pilt ongi tehtud kuskil 3000+m peal 🙂