Oo, amort!

… näikse nüüd korras olevat.

Seda muidugi pärast kolme korda kinni-lahti juppideks kiskumist ja uuesti survestamist 😛

Teise keevitusega üritas keevitusemees meid vist silmailuga üllatada, lihvides pinnad ilusaks, justkui poleks keevitust olnudki. Küll aga pärast üleöö seismist nägin väikesest praost paari tilka õli välja lekkinud olevat:

Nii ma neile ta uuesi tagasi saatsin ja ütlesin, et tehku kolmas kord palun robustselt ja kindlalt, mingit silmailu pole vaja.

Igatahes uus ei paista pärast üleöist seismist lekkivat.

See tihendite ja survestamise teema väärib nüüd meie jaoks suuremat kodutööd. Lennukite rehvid on tavaliselt lämmastikuga täidetud, et vältida kõrgustes õhu jäätumist madalate temperatuuride tõttu. Ehk teoorias saab kõige kriitilisemat komponenti, mida ise teel kaasas ei kanna – lämmastikku – suurematest lennujaamadest ja neil on nõel-pistikud tavaliselt olemas, et otse amordi ventiili suruda.  Ehk kui tihendid vahetatud ja õli sees ning amort koos, saab teoorias lennujaamast 300PSI jagu lämmastikku amorti suruda ja peaks seejärel täiesti toimiv amort pihus olema.

See muidugi kõik teooria tasemel ja vajab veel kodutööd. Selles valdkonnas targemad võiksid sel teemal kommenteerida.

Eks näis, kaua amort nüüd peab. Põrutame Buenos Airesest välja homme ja naaseme nädala-paari pärast, ehk siis on meie sülearvuti ja videokaamera parandustest midagi kuulda. Suunaks esialgse plaani järgi Mendoza veinipiirkond ja Andide idanõlvad.

Ilmselt siis mõnda aega eetrivaikust.

7 thoughts on “Oo, amort!”

  1. Hei!

    Olen algusest peale Teie reisi jälginud suure kadedusega. Tahaks kah minema, kuskile kaugele.

    Teemasse tulles, tänapäeval täidetakse vist küll kõigi lennukite rehvid kuiva lämmastikuga ja seda peaks olemas olema igas vähegi tõsiseltvõetavas lennujaamas. Probleemiks võib osutuda selle kätte saamine sealt, sest lennujaamade turvameetmed on nagu on. Proovida tasub ikkagi.

    Kui lennujaamast ei õnnestu saada, siis kindlasti on kuskil gaaside müügiga tegelevad firmad.

    Edu teile!

    davidsoniharald@lennukimehaanik

  2. Oo, head uudised! Loodetavasti on amort oma tähelepanuvajadused nüüd rahuldanud ja te saate muule keskenduda.

  3. avasin lehe, nägin pilti, ütlesin “oo, amort!”. ja siis lugesin postituse pealkirja… 🙂 Jõudu!

  4. Ma arvan, et teil tuleks üks amort omale kusagile vastu tellida – selline parandatud amort ei saa kaua kesta.

  5. Njah, õiskasime siin enne õhtat… Kuulsin Marguselt eile, et saaga jätkub ja amort lekib taas, sedapuhku jälle tihendi vahelt paistab tulevat.

  6. Marcole: oleme uue ostmist juba mõnda aega kaalunud. Öhlins on firma, millele silm on hetkel peale jäänud, sest nendel on pakkuda üks laiahaardelisemaid esindusevõrgustikke üle maailma: http://www.ohlins.com/Contact/tabid/58/Default.aspx

    Tundub, et see on meie kogetu põhjal pigem eeliseks. Kui amort kuskil ikkagi luti nurka otsustab visata, on vähemalt keegi mõne tuhande kilomeetri raadiuses saadaval. Võrdluseks: Wilbersi ainus esindus terves suures Lõuna-Ameerikas on Santiagos, Tšiilis.

    Igasugu importkaupade hinnad on kohalike sõnul aga astronoomilised. Kui näiteks Euroopast saad Öhlinsi tagumise amordi 800EURi kandis, siis siin korruta need hinnad umbes kahega 🙁 Hetkel uurime ühe võimalusena, kas keegi on Põhja-Ameerikast või Euroopast siiapoole tulemas, et üks selline Öhlinsi isend ilma 100% tollimaksuta Argentinassse smugeldada.

    Loodetavasti jõuame kunagi stabiilse lahenduseni.

  7. Margus! Aga kas sellist varianti pole kaalunud, et lased kellelgi euroopas asja ära osta, kasvõi eestist kui olemas kohe on, ja siis kullerpostiga sulle vastu saata kusagile?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga