No nii… mõte lasta amort uuesti Buenos Aireses hooldada lõppes sellega, et algselt pidanuks amort hooldatud saama läinud reedel, siis lükkus see edasi esmaspäevale, siis teisipäevale ehk tänasesse… Täna tõi Xavier amordi ülemise osa meile kurva näoga tagasi ja ütles, et asjad on kehvasti.
Nimelt olevat Brasiilia mehhaanik (see, kes eelmine kord (kaks korda) amorti parandas) uue ventiili jaoks keeret tehes osa amordist tuksi keeranud. Argentiinlane (see, kes nüüd parandab) pidi tegema uue ventiili ja selleks veidi pinda eemaldama. Pärast seda olevat ta surve sisse löönud ja emulsioon olla august laiali lennanud.
Niisiis oli seda pinda oli nüüdseks liiga palju eemaldatud, nii et surve all lõi emulsioon õhukeseks kulutatud alumiiniumikihi sisse lihtsalt augu. Minu jaoks on muidugi täiesti arusaamatu, kuidas asi üldse selleini jõudis – kas pole nende või minu mehaaniline mõtlemine päris paigas.
Aga kui selline reaalsus kord juba näkku vaatab, siis nüüd on kaks võimalust, kas:
- lasta amordile CNC-masina abil terve uus ülaosa teha (palju-palju raha!), või
- keeviatada alumiiniumikeevitusega üks pool täiesti kinni ja teha uus ventiil teisele poole (odavam, kuid riskiga, sest kui keevitus ei pea, võib uuesti kogu õli välja peksta)


Vaene amort!
Anna andeks mu pessimism aga kui tahate ümber maailma jõuda siis tuleb igas’t meistrimeeste tegemistel silm peal hoida, eriti kui nad teie ratta kallal kangutavad. 🙂 Kehtib ka Eestis.
Hmmm, amordipoiss näitab iseloomu. Ma ennustan, et tal pannakse varsti suu nii kinni, et teenib elu lõpuni ustavalt 😀
Kui sa tahad selle amordiga veel kolm aastat sõita, siis on äkki siiski mõttekas uude amorti investeerida, mitte vana reanimeerida. Muidu hakkad jälle kõige ebasobivamal hetkel kuskil Korea-Pärsias otsima alu-keevitust. Rahhi kulub küll uue peale palju, aga kindlustunnet tuleb rohkem ja võib-olla head onud jõulude puhul natuke toetavad kah 😉
Ahtole: Kõik tööd mootorratta kallal teen alati ise, küll aga on amort see, mis jääb minu kompetentsist ja teele kaasa võetavatest riistvaralistest võimalustest väljapoole – võin ju mehhaaniku tegemistel silma peal hoida, kuid kui ise seda teemat põhjalikumalt ei jaga, siis on raske sõna sekka öelda.
Mulle tundub, et kui miski meid ümber maailma viib, siis on see optimism, mitte pessimism 😉
Jõudu, Margus
Andresele: Eks kogu selle tramburai peale tuligi kõigepealt pähe mõte uus amort osta, või lasta kodunt vana hea amort järele saata. Siis aga meenus jälle, et kõigele, mis siia riiki saadetakse, laotakse korralikud maksud otsa (impordimaks on nii umbes 100 %), nii et lõpuks maksad asja eest vähemalt topelthinna. Vaatame, kas veab USA-ni välja, siis saab ehk tehnilisi varusid täiendada – seal on hinnad meie mõistes palju soodsamad.
Kui asjalood lähevad sitasti siis järelikult varsti peavad minema hästi. Ikka veel arutlen, et kust te selle optimismi/tahtmise võtate. Let the force be with you………
tuleb meelde nüanss maailmarändurite Boorman ja Mcregor-i viimasest tripist Aafrikas kus sama jama GS1200 amordiga.
Hea kui Teil seal aega jagub, aga eks sellised asjad panevad kannatuse proovile. Saate vähemalt korraliku “koolituse” ja kogemuse selles vallas! 😀
Rohkem õnne edaspidiseks!
Ma nüüd vabandan spetsialistide ees, aga minu subjektiivne arvamus on, et kui vähemalt keskmine keevitaja selle ära teeb, siis on see koht eluaegne. Keevitust ei tasu nüüd küll karta, pigem viletsat keevitajat. Olemas mõningane kogemus keevitatud alu asjadega suht santides tingimustes ja kestavad. Keevitatud garaasinurgas hea mehe poolt. Sama kehtib ka metalli kohta, keevitatud – treitud detail võib olla oluliselt tugevam, kui tehase originaal. Margus, ära põe selle keevituse pärast, kui tegija mees selle kokku laseb, võid selle keevitusega muretult 3 aastat ringi sõita ja kodus veel hiljem edasi. Kui see keevitus oleks ainus põhjus uue amordi ostmiseks, siis mina seda ei teeks.
kannatust ja rahulikku meelt – manjana.
Minu BMW insenerist kaasa vaatas ka pilti ja vangutas ainult pead, et miks te BMW esindusse/töökotta ei lähe?
to merje: BMW insenerist kaasa? Kus/mis tööd ta teeb? Vabandan offtopicu pärast, -inimlik uudishimu..
Tarmo, jah, nii see elu on läinud, mu abikaasa töötab BMW mootorrattas Münchenis insenerina.
Kui õigesti oletan, siis BMW esindusse pole asja sellepärast, et see amort pole (garantii all olev) BMW originaalosa. Kuskil siin lehel oli kirjutatud, et ennem reisi pandi Wilbers’i amort alla.
Merje, las su kaasa loeb seda:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/which-bike/has-anybody-ever-seen-failure-38514