- Päevi: 1126 (sh. 27 Eestis)
- Läbisõitu: 170 564 km
- Riike külastatud: 70 (Rootsi, Taani, Saksamaa, Belgia, Holland, Prantsusmaa, Ühendkuningriik, Argentina, Brasiilia, Uruguai, Tšiili, Boliivia, Peruu, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Guatemala, Belize, Mehhiko, Ameerika Ühendriigid, Kanada, Austraalia, Ida-Timor, Indoneesia, Malaisia, Tai, Kambodža, Laos, Nepal, India, Pakistan, Iraan, Araabia Ühendemiraadid, Omaan, Jeemen, Djibouti, Etioopia, Kenya, Uganda, Tansaania, Malawi, Mosambiik, Lõuna Aafrik Vabariik, Lesotho, Namiibia, Angola, Kongo Vabariik, Gabon, Kamerun, Nigeeria, Benin, Togo, Ghana, Burkina Faso, Mali, Mauritaania, (Lääne-Sahara), Maroko, (Gibraltar), Hispaania, Portugal, Šveits, Itaalia, Sloveenia, Austria, Tšehhi, Poola, Leedu, Läti)
- Telgis magatud öid: 369
- Kõrgeim temperatuur: +46°C (Dasht-e-Luti kõrb, Iraan)
- Madalaim temperatuur: -2°C (Boliivia)
- Pikim sõidupäev kilometraazhilt: 970 km (Argentina)
- Pikim sõidupäev ajaliselt: 17 tundi (Alaska, USA)
- Kõrgeim punkt: 5385 m (GPS, Chang La kuru India Himaalajates)
- Madalaim punkt: -152 m (GPS, Lac Assal Djiboutis)
- Suurim kiirus: 167 km/h (GPS, Argentina)
- Lõunapoolseim punkt: S 54° 51’ 17,5’’ (Lapataia, Ushuaia, Argentina)
- Põhjapoolseim punkt: N 70° 13’ 10,5’’ (Deadhorse, Alaska, Ameerika Ühendriigid)
- Offroad-kukkumisi: 55
- Kukkumisi asfaldil: 1
- Kokkupõrkeid teiste sõidukitega: 4 (ei sisalda väiksemaid “pumpse”)
- Peatamisi politsei poolt: 37 (v.a. kontroll- ja piiripunktid)
- Korrumpeerunud politseinike poolt välja mõeldud liikluseeskirjade rikkumisi: 3 (üks “kiiruseületamine” Argentinas ja üks Costa Ricas ning “sissesõidukeelumärgi eiramine” Malis – nõuti vastavalt 300 USD, 70 USD ja 40 USD – aga korrumpeerunud mentidele ei maksa me põhimõtteliselt)
- Hoiatusega lõppenud liikluseeskirjade rikkumisi: 3 (üks 5 km/h kiiruseületamine Austraalias; 90 km/h sõit Boliivias, kus ühtegi kiiruspiirangumärki pole, aga riigis tohib vaid 80 km/h sõita; autode vahel liiklusummikus sõelumine Chicagos, USA-s – see väheseid kohti maailmas, kus selline asi keelatud)
- Trahviga lõppenud liikluseeskirjade rikkumisi: 0
- Läbipõetud tõsiseid haigusi (ei sisalda suvalist kõhulahtisust, väikest palavikku, külmetust jms): 5 (kõrgushaigus, bronhiit, düsenteeria, toidumürgitus, malaaria)
- Varastatud asju: 3 (digifotokaamera, ööseks tsikli peale jäetud piirituse- ja poolik õlipudel)
- Kadunud asju: 5 (müts, kaks roomatti, sokipaar ja aluspüksid)
- Teiste mootorratturitega koos sõidetud kilomeetreid: ∼1140 km
- Kolvilööke: ∼816 000 000
- Teelejäämisi: 3 (rehvi purunemine Brasiilias, reduktori laagri purunemine Laoses, raami purunemine Kenyas)
- Tõsiseid tehnilisi probleeme: 13 (6x Wilbersi amort, 2x Öhlins amort, 1x käigukasti laager, 2x katkine tagaraam, 1x puruks sõidetud kütusepaak, käigukasti lekkimine)
- Tsiklipesukordi: 11
- Bensiini põletatud: ∼8500 liitrit
- Mootoriõli kasutatud: 76 liitrit
- Mootoriõlifiltreid: 16
- Õhufiltreid: 10
- Tagarehve paigaldatud: 15
- Esirehve paigaldatud: 11
- Tühjaks läinud rehve: 10
- Esipiduriklotse: 6
- Tagapiduriklotse: 7
Viimati uuendatud: 01.11.2011
Huvitavad numbrid. Naljakas mõelda, et alles see oli kui te Eestist startisite ja nüüd juba rehve paaride kaupa vahetatud jne. Mootoriõli on sul pandud koos kõigi õlivahetustega jah? Aga õli ja kütte tarbimine iseenesest on normis?
Sisaldab kõiki õlivahetusi. Huvitav on asja juures see, et kui enne on ratas kogu aeg 10,000km kohta circa 0.5-1.0 L õli tarbinud, siis peale 90,000 km läbisõitu on see number langenud 0.2-0.3 L peale – ehk õli tarbimine on hoopistükki vähenenud. Kas on kohalikel õlidel mingi komponent sees (muide, kohalikud Lõuna-Ameerikas toodetud õlid on üldiselt väga madala kvaliteediga) või on mootor (õlirõngad) alles nüüd lõplikult sisse sõidetud.
Kütuse tarbimine siiani normis.
Teil on ikka vaga impressive raamatupidamine 🙂
Enda kogemustele põhinedes sõltub see eelkõige ikka õlist endast – millised lisaained, viskoossus jne jne. Minu 55k läbisõiduga RSV Tuono võttis 15W-50 Mobil 1 praktiliselt 0g 8000km kohta. No minule arusaadavalt ei vähenenud midagi. Uueks õliks läks sisse kõige kangem Motul 300V double ester 15W-50 ja tulemus – 200g-d 1000km kohta. Niiet ma pakun, Margus, et see muutus tuleb kaa ikka eelkõige õli spetsiifikast. Aga tead mugav on, kui ei pea pläskut kogu aeg kaasas tassima 🙂
Tere
sattusin teie väga huvitavale lehele
ja kõik pöidlad püsti
aga statistikas ei ole märkitud kapitali
et kust ja kui palju seda kulub?
ise loodan see suvi itaaliasse jõuda
kui raha kokku saan.
Järkake samas vaimus!
Kas kuidagi suudate välja arvestada, mis jooksvad kulud km kohta tulevad?
(Kütus kolmele, remont, ööbimine jne).
Arvestust kilomeetri kohta on meie saaga puhul küllaltki keerukas teha – läbime erineva arengutasemega riike ning kulgeme suurema planeerimiseta – mõnikord läheb midagi katki või hakkab mõni koht meeldima, siis jääme pikemalt pidama, mõnikord uhame päevas sadu ja sadu kilomeetreid. Sõites on suuremad kütusele tehtavad kulutused, paigal olles jälle kütusele ei kulu.
Kolmandas maailmas on hinnad üldiselt madalamad, samas veedame seal rohem aega. Arenenud riikides (Euroopa, USA) on hinnad tuntavalt kõrgemad, aga kipume sealt rohkem “läbi kimama”. Samas on USA-s kütus küllatki odav, nii et suurte distantside läbimine ei pane rahakotile suurt “põntsu”, ning rohkem on ka võimalusi telkimiseks, mis on enamasti soodsam kui Lõuna-Ameerika hostelis ööbimine. Tegureid on palju! Lisaks ju veel igasugu piiriületustasud, kindlustused ja muu pudi-padi, mis kohati moodustab kuludest päris suure protsendi.
Loodetavasti kui asi kunagi läbi viidud saab, võtame lõplikult kulutuste asjad kokku – siis ehk kõige selgem.