Mootorrattal ümber maakera
Subscribe

Moto

[singlepic=427,530,400]
Meie edasiviivaks jõuks oli 1998. aasta BMW R1100GS, mis oli projekti stardipaugu kõlamise ajaks läbinud 81 000 km.

 

Põhjused, miks valik just selle mudeli kasuks langes (suvalises järjekorras):
  • Tegemist on igati väärika isendiga, mis on enam kui kahekümne viie aasta jooksul ümbermaailmareisidel korduvalt edukalt proovile pandud: BMW GS-id on ümber maakera enim ringe teinud kahesilindrilised mootorrattad, mis tähendab suurt “tuuninguosade” turgu ja tohutul hulgal tehnilist knowhow’d.
  • Tänu telelever-tüüpi esivedrustusele ja madalale raskuskeskmele omab ta head kandevõimet (tehase seadistuses 207 kg) ja juhitavust ka maksimaalse lubatud kaalu (450 kg) korral.
  • Sobib hästi halbadel teedel sõitmiseks, piisav offroad-võimekus.
  • Seal, kus keskmine mootorratta generaator (250-400 W) jääb hätta, võimaldab oma klassi ratastest võimsaim, 700 W generaator probleemideta ära toita meie soojendustega jakid (ca 150 W), käepidemesoojendused (50 W), tuled (ca 120 W), sissepritse, aku laadimise ja rahuldada mootori tööks vajaliku voolutarbimise.
  • Lihtne, kerge hooldada (bokseri asetus, vähe plastikut, kardaanivedu, õhkjahutusega mootor), sh pikk hooldusvälp (iga 10 000 km järel vahehooldus ja iga 20 000 km järel põhihooldus)
  • Peab vapralt vastu väiksematele “avariidele” – vähe plastikut ja pole külgmisi spoilereid, mida puruks kukkuda
  • Hea madalpöörete väändega mootor on raske matkaratta üks paremaid omadusi
  • Kuivsidur (kombinatsioonis laisalt pöörleva mootori ja eraldatud käigukasti õliga, tänu millele võib mootoris julgelt odavamaid autoõlisid kasutada, mida on igal pool maailmas saada)
  • Cross-spoke kodarveljed (oluliselt tugevamad valuvelgedest, samas võimaldavad kasutada õhukummita rehve, millel on pikem eluiga, vähem tuleb ette aukude paikamist ja on seetõttu turvalisemad)
  • Madal kütusekulu antud töömahu kohta
  • Piduritel väljalülitatav ABS-süsteem
  • Ja kirss vahukoore otsas: palju üle keskmise fanaatilisi omanikke 😉
GS kardaan
Kiidetud ja laidetud BMW paralever-kardaanülekanne. Meie oma oli laitmatult 10 aastat ja üle 80,000km töötanud. Mitu ketikomplekti see teeks suure väändega mootori all, arvestades, et üle poole sõidetust on kruusa ja mudateed?
GS kardaan
Rutiinsed hooldustööd: klapivahede kontroll/reguleerimine, küünalde vahetus, drosselklappide sünkroniseerimine, õli vahetus jms. on nagu “lumme lasta” lihtsad bokseri peal.

Bokser

R1100GS tehniline

Kuigi hindasime, et ratas viiks meid ümber Maailma ka tehase seadistuses, tegime “südamerahuks” veel järgmised modifikatsioonid:

  1. Touratech Hard Part raamitoetus
  2. Tagaraami toetuse tugevamaks keevitamine (kodukootud)
  3. Wilbers (kooles kohe alguses) Öhlins (kah puruks) HYPERPRO (ainus vastu pidanud) tagaamort
  4. Leo Vince summuti koos pikendusega
  5. MRA tuuleklaas
  6. Taga- ja esiporilaua pikendus (kodukootud)
  7. Radiaatori kivikaitse (kodukootud)
  8. 35mm juhtraua kõrgendused
  9. GS Adventure 32-liitrine kütusepaak (üle 500 kilomeetri autonoomsust)
  10. Paagist välja viidud bensiinifilter (kodukootud)
  11. Teleleveri põrutuskaitse (kodukootud)
  12. Topelt-esituled (kodukootud)
  13. Tagaistuja jalatugede madaldused
  14. ProjectVND alumiiniumkohvrid